Ülsz a notebook előtt egy csésze tea társaságában, amikor is váratlan üzenet érkezik. Egy régi ismerős felkeresett. Elmondja hogy mi a gondja, te elmondod hogyan tudsz segíteni neki. Abban maradtok, hogy össze írja rendesen, mire is van szüksége.

Eltelik 1 nap, 2 nap... 1 hónap... és már el is felejtetted teljesen, hogy "volt egy ügyfelem."

Mindezt miért? Mert nem adminisztrálsz. Nincs egy nyilvántartásod a meglévő és potenciális ügyfeleidről.
Adminisztráció nélkül pedig elég nehéz kontrollt gyakorolni bármire is. Tehát mielőtt azon kezdenél el búslakodni, hogy:

  • "Jaj micsoda pangás van..." jusson eszedbe, hogy legalább 1 ügyfelet biztos hagytál elúszni az elmúlt hónapokban.
    Ha nem is fizetsz elő semmilyen CRM (Customer Relationship Management [ügyfélkapcsolatok vezetése/kezelése]) rendszerre, akkor is egy Excel táblázatban eltudod tárolni ezeket az adatokat.

Név; e-mail; telefonszám; info; mikor;
Nagy Béla;
[email protected];
+361555444;
Szeretne velem egy rövid animációs filmet elkészíttetni;
2014-02-11;

Nagy Béla;
[email protected];
+361555444;
Azt mondta hamarosan megkeres az infóval, kb 5 nap;
2015-02-14;

És felfedezheted, hogy ma már 2015-02-23 van. Azóta sem keresett. Lehet elfelejtette. Lehet, hogy valaki megpróbálja éppen lebeszélni (vagy már rég meg is tette) a videó elkészítéséről... De ha 5 nappal később rátelefonáltál volna:
"Szia, hogy haladsz?"
Akkor sokkal nagyobb esélyed lett volna arra, hogy együtt dolgozzatok. Tartsd kontroll alatt a bevételed, azaz tartsd kontroll alatt a bevételi forrásaidat, tehát kontrolláld az ügyfeleidet.
Persze ne fojtsd meg őket, de ha ígért dátumra nem kaptál meg tőle valamit, csak hívd fel!